lördag 24 oktober 2009

379

Imorgon drar träningen igång för Team Stockholm Marathon. Jag är inte en av de ca 800 deltagarna. Jag har något tidigare år funderat på att ansluta mig, men trodde inte att jag skulle ha möjlighet att delta tillräckligt många söndagsförmiddagar för att det skulle kännas värt det. Jag är också lite rädd för att delta i gruppträningar. Det är väl en konsekvens av idrotten under skoltiden.



Jag har faktiskt aldrig varit så seriös med min löpträning att jag gått med i någon klubb eller försökt följa något träningsprogram. Jag har givetvis funderat på det, och jag kommer nog att snegla lite på Anders Szalkais träningsschema för Stockholm Marathon de närmaste månaderna. Jag vet dock redan nu att jag inte kommer att följa det, men kanske kommer jag att låta mig inspireras lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar