torsdag 31 december 2009

311

2009 var inget bra år för min löpning. Totalt sprang jag bara drygt 70 mil, varav lopp och kvaltävlingar stod för ungefär en fjärdedel. Bara två lopp var över 15 kilometer, Stockholm Marathon och Göteborgsvarvet. Utöver nytt personligt rekord på milen är det ingen prestation som förtjänar att nämnas.

Men var det någonting som kom av 2009 så var det löften om 2010. Jag drog nit i lotteriet till New York City Marathon för tredje året i rad, vilket garanterar en startplats 2010. Med 400 dagar kvar till loppet startade jag denna nedräkning. Förhoppningsvis kommer jag under nästa år kunna skriva intressant och inspirerande om löpning samt visa att även en medioker löpare kan nå framsteg utan att vara en träningsfanatiker.

Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar