lördag 6 februari 2010

274

Jag har varit sjuk igen. Inomhusvistelsen har inneburit att jag sett en del på film, och inte helt utan långsökta kopplingar till löpning. För ett par dagar sedan såg jag The Proposal, och om huvudrollsinnehavaren Ryan Reynolds kan man läsa följande i en intervju publicerad på Moviezine i somras:
Du är hur som helst i fantastisk form i "The Proposal".
Dumt nog hade jag gått med på att springa New York City Marathon, som skulle vara några månader efter inspelningen. Jag gick upp 4.30 i den bittra kylan för att springa 10-15 kilometer, varje dag. Det var rätt hemskt. Men jag hade lovat Michael J. Fox att göra det för hans stiftelse, så... Jag kunde inte backa ur.
Och hur gick det?
Det var en otrolig upplevelse. Men inget jag gärna gör om igen.
En imponerande bedrift. Det var 2008 som Ryan Reynolds sprang, och jag kollade givetvis också vad sluttiden blev. Jag var en minut och femtio sekunder snabbare 2006.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar