fredag 19 mars 2010

233

jogg.se har ett projekt som kallas Sverigestafetten pågått sedan november 2008. Det är – som namnet antyder – en löparstafett som går genom Sverige, från Smygehuk i söder till Treriksröset i norr. Stafetten är till en början uppdelad i en västlig och en östlig del som så småningom sammanstrålar i Hudiksvall och sedan fortsätter norrut.

Imorgon förmiddag kommer två etapper av Sverigestafettens östliga del att avverkas i Stockholm. Den första, Hornstull - Sergels Torg, är en kortis på 5 km som jag avstår eftersom jag för min egen del tycker att det räcker att springa den andra, Sergels Torg - Sollentuna, som är på 14,5 kilometer. Det är vanligtvis en lagom distans för mig, men nu är det länge sedan jag sprang särskilt långt.

Hade det inte funnits en massa driftiga människor som engagerade sig i det här och liknande arrangemang så hade jag förmodligen blivit sittande hemma i väntan på bättre tider. Apropå bättre tider så meddelade min vän i New York att det är 23 grader varmt där idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar