torsdag 15 april 2010

206

Midnattsloppet startar egen träning, precis som Stockholm Marathon har sitt Team Stockholm Marathon.

Det rör sig nu bara om sju onsdagskvällar med start 28 april. I priset 295 kronor ingår förutom ”tränarledd träning”(!) en tröja, lite prylar, samt dusch- och omklädningsmöjlighet på SATS Hornstull. Vid varje träningstillfälle lottar man dessutom ut två startplatser till Midnattsloppet. Träningen är nämligen öppen även för de som inte anmält sig till loppet, men indelningen i fyra grupper är i vilket fall anpassad efter olika målsättningar i loppet: 40-45 minuter, 45-50 minuter, 50-55 minuter och under 60 minuter.

Jag var beredd att förkasta idén direkt, baserat enbart på den grund att jag skulle vara upptagen närapå varenda onsdag kl 18. En koll i min kalender visade att så inte är fallet – det finns ingen krock alls – men det händer ju en hel del annat dessa veckor som gör att jag inte skulle kunna delta fullt ut. Den främsta orsaken att jag tvekar är ändå att jag har så svårt att träna i grupp. Jag är van att köra mitt eget race.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar