fredag 28 maj 2010

163

Jag har funderat lite på att hitta på en ny runda i närheten. Gärna lite längre, men framförallt där det känns kul att springa. Först satte jag mig vid datorn och började plotta på olika kartor, men jag tröttnade ganska snart och gav mig ut först.

Min startpunkt var Gubbängens norra tunnelbaneuppgång. Sedan sprang jag så att kom till där Maratonvägen slutar. Maratonvägen är ganska precis en kilometer. Det är ju lite roligt, men inte särskilt användbart eftersom man korsar två hyfsat trafikerade vägar.

Min första kilometermarkering.

Efter att ha korsat 73:an sprang jag genom Skogskyrkogården, förbi Greta Garbos grav. På Gamla Tyresövägen sprang jag söderut, och sedan blev det lite godtycklig löpning i en inte alltför inspirerande miljö. Ganska snart var jag dock i Stora Sköndal och sedan sprang jag längs vattnet där jag promenerade med hunden tidigare i veckan.

Efter Hökarängsbadet var det bara att leta sig hemåt på gångvägarna. Fredagskväll betyder tydligen att det luktar pizza i halva Hökarängen. Jag blev givetvis hungrig, så det var skönt att komma hem lagom till färdig kvällsmat.

Dagens rutt i de södra förorterna.

Jag avslutade rundan efter 54 minuter på samma punkt där jag startade. Enligt efterföljande mätning avverkades 11 kilometer. Nästa gång blir det en annan runda, även om vissa delar kommer att återanvändas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar