fredag 21 maj 2010

170

Jag åkte i första klass med X2000 till Göteborg, men det räckte inte för att jag skulle känna mig bekväm. Jag irriterar mig alldeles för mycket på andra människors telefonvanor och märkliga val av ringsignaler (ofta inställd på alldeles för hög volym).

Suddig frukost i första klass. Mer förpackning än innehåll.

Det värsta var ändå illamåendet. Jag brukar klara X2000 bra bara genom att inte titta ut genom fönstret, men jag antar att jag satt vid ett alldeles för stort fönster. När ankomsttiden passerades (tåget blev 19 minuter försenat) mådde jag så illa att jag hela tiden svalde och då och då drabbades av svettningsattacker.

Efter startlappsutdelningen hoppades jag hitta något på sportmässan. Jag upplevde det som att jag handlade hej vilt, men insåg senare att jag i slutändan bara köpte ett par långa Adidas-tights för 300 och tre par bambustrumpor för 100 (finns för samma pris både hos Newline och hos Runner's store på mässan). Inga solglasögon.

I stort sett fri från illamåendet gick jag via startområdet till min vän Martin på drygt tio minuter. Jag är oerhört tacksam över att ha så nära till start och målgång imorgon! Jag lagade mig en mycket enkel lunch bestående av skruvpasta och köttbullar med ett av barnen som åskådare, men på kvällen visade Martin prov på fin matlagningskonst.

Eat this!

Nu ska jag vila lite. Sedan är det snart läggdags. Som avslutning bjuder jag på en helt missvisande men ändå sanningsenlig graf gjord i Excel på två minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar