måndag 23 augusti 2010

76

Någon förklaring till min bristande motivation har jag inte, men jag förvånas själv av hur många skäl jag hittar för att skjuta upp vardagslöpningen till en senare tidpunkt. Idag räckte det med några telefonsamtal och ett entimmes möte norr om stan för att hela förmiddagen skulle bli obrukbar. Jag åt bara en lätt lunch vid 14 för att kunna springa snart därefter, men då kände jag mig bara hungrig och kraftlös istället.

Framåt 17-tiden försökte jag ta ett beslut om antingen en sen middag efter att ha sprungit, eller en tidig middag och att springa senare på kvällen. Min sambo var flexibel angående mattiden, så jag fick ingen hjälp till beslut där heller. Middagen blev sedan sen utan att jag för den skull hann springa innan, och efter maten kändes det väldigt frestande att bara ta det lugnt.

Det är inte ofta jag kommer ut och springer på kvällen, men idag blev det en lite tur i månskenet. Det kändes lite i vaderna efter lördagens urladdning, men jag sprang på i lagom tempo. Ner till Maratonvägen, bort genom Tallkrogen och sedan tillbaka till Gubbängen samma väg. Fyra kilometer på 18:36, jämnt fördelade på 4:42, 4:35, 4:37 och 4:42. Bättre än ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar