torsdag 30 september 2010

38

Jag kunde ha sprungit i solskenet, men om jag väntade till kvällen så kunde jag få sällskap. M sa att han hade tänkt sig 10-12 kilometer över Kungsholmen i femminuterstempo. Det trodde jag mig kunna klara.

Först utsikt över Riddarfjärden. Sedan Söder Mälarstrand. Obelysta Långholmen. Västerbron. Rålis. Klara strand. Stadshuset. Riksdagen. Slottet. Skeppsbron. Slussen. Brännkyrkagatans kullersten och backar. Och en liten spurt mot Mariatorget som avslutning.

Det är verkligen helt fantastiskt att kunna springa så här genom Stockholm och se så mycket på bara 54 minuter och 30 sekunder. Det hade jag aldrig kunnat drömma om för 15 år sedan.

När jag kom hem hade M redan mejlat en karta med vår väg. Fint.

Google säger 11,4 kilometer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar