fredag 3 september 2010

65

Jag tycker nog att det är för långt att åka till Skåne bara för att springa 10 kilometer (trots att jag tycker att det är värt att korsa Atlanten för att springa 42). Rätt många argument talade dock för att jag skulle springa det 10 kilometer långa Hässleholmsloppet imorgon:
  • Gratis startplats i loppet som jag vunnit i en tävling
  • Teaterpremiär samma kväll i Hässleholm där jag känner regissören
  • Ordnat boende i två nätter hos en barndomsvän i Kristianstad
  • Gratis bilresa så långt som till några hundra meter från barndomsvännens hus
  • Kompletterande kostnader för bussresor skulle bli blott 500 kronor
Förkylningen som jag trodde att jag hade blivit av med har dock kommit tillbaka med förnyad styrka. Idag känner jag mig faktiskt sjukare än vad jag gjort någon dag tidigare i veckan. Det känns därför inte längre som en god idé att sitta bakom en bilratt i sex timmar för att eventuellt springa ett lopp imorgon. Och teatergrejen föll lite på att jag under morgondagen borde hjälpa teaterregissörens blivande sambo att flytta – inom Stockholm.

Nu blev jag alltså kvar hemma i Stockholm. Fokus kommer att ligga på de tre kommande lördagarnas lopp: Stockholm Halvmarathon, Kistaloppet och Lidingöloppet. Skulle förkylningen släppa sitt grepp om min näsa under det närmaste dygnet så tänker jag också springa det testlopp som Lidingöloppet arrangerar på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar