tisdag 26 oktober 2010

12

Så begränsat med tid och samtidigt helt obegränsat med saker som borde göras. När jag når insikten att jag inte hinner med allt blir jag paralyserad och uppträder helt irrationellt.

Efter att ha handlat lite dollar till handkassan och utfört några andra små ärenden på stan slank jag in på Igor Sport på Götgatan och köpte ännu ett par långa tights av samma modell jag redan har samt ett underställ från Craft. Det var alltså för tidigt att göra ekonomiskt bokslut redan förra veckan. Inget av dagens inköp ska med till New York, men jag vill inte avstå pass under vintern med klädbrist som ursäkt.

Jag tänker ofta på vad jag ska ta med till New York, men det är som att det är helt omöjligt för mig att packa en väska mer än ett dygn innan avfärd. När det gäller kläder och utrustning tänker jag försöka ta med så lite som möjligt eftersom jag planerar att handla mycket när jag är där. Nu funderar jag på vilka av mina Asics-skor jag ska ta med mig – GT-2150 eller DS Trainer?

Nu på eftermiddagen valde jag mina Trainers för att testa min snabbhet en sista gång innan jag åker. Jag joggade tre kilometer bort till det korta eljjusspåret på andra sidan Högdalens industriområde för att springa 800-metersintervaller. Jag gissade att jag skulle springa varje varv på ca 3:15, och så blev det faktiskt: 3:15, 3:15 och 3:14 med 90 sekunders gåvila mellan varven.

Jag hade tänkt att jag skulle springa fyra varv, men jag orkade inte. Mot slutet av tredje höll jag på att springa omkull en hundägare, och när jag strax efter det mötte ännu ett hundekipage tog jag trängseln som ursäkt för att lämna elljusspåret och jogga hem. Tillbaka till förlamningen och den tomma resväskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar