fredag 22 oktober 2010

16

Så länge det är fint ute tycker jag inte att det gör något om det är kallt. Igår (torsdag) var det fortfarande fint. Jag packade ned lite löparkläder när jag åkte ut till Husbytvåan för att kunna springa Husbytrean. Husbytvåan är min gamla lägenhet, Husbytrean är elljusspåret som ligger en kilometer därifrån.

Utöver alla kortärmade funktionströjor jag samlat på mig de senaste åren har jag en långärmad. Den fick jag när jag skulle springa NYC Marathon 2006. Igår hade jag den med en kortärmad tröja över. Det fungerade bra, men det såg väl ut som att Seattle-vågen kom springande. Det får vara den lösningen som gäller tills jag skaffat något varmare plagg.

Det blev bara ett varv på Husbytrean, men jag höll gott tempo i det kalla men soliga vädret. Hade jag inte haft ett så pressat schema så hade jag gärna sprungit ett varv till eller bort till Ursvik istället för direkt tillbaka. Nu hoppas jag på ett längre pass imorgon (lördag) istället. Hoppas också att det blir slaskfritt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar