tisdag 5 oktober 2010

33

Igår sprang jag nästan så snabbt jag kunde. Idag stapplar jag fram. Det beror inte på träningsvärk.

Jag har tre stora plåster på mina ben. De döljer tre tumslånga snitt som sytts ihop med svart tråd. Det som skurits bort är hudförändringar, och ingreppet har varit planerat sedan flera veckor tillbaka. Vad jag inte hade räknat med var att det skulle skäras så mycket för så små prickar. Just nu gör det ganska ont.

Läkaren sa att jag bör ta det lugnt den här veckan, men att jag kan börja träna lite försiktigt igen på måndag...

4 kommentarer:

  1. Nej, men det går över. Stygnen ska dock sitta kvar och skava i två veckor.

    SvaraRadera
  2. aj aj!! Med andra ord ingen start i Hässelby? Bra fart på intervallerna häromdagen!!

    SvaraRadera
  3. Det var tidigare ett skäl till att jag tvekade att anmäla mig till Hässelbyloppet. Sedan trodde jag att det skulle gå bra ändå. Nu vet jag inte säkert.

    SvaraRadera