måndag 15 november 2010

Några svenska resultat i NYC Marathon

Man får inte glömma bort att det var andra som sprang New York City Marathon 2010. I resultatlistan hittar man 576 deltagare med Sverige som angivet hemland. Flera av dessa deltagare är välkända i löparvärlden såväl som för vanliga människor som till vardags bara fnyser åt löpning. Hur gick det för svenska bloggare och mediapersonligheter i NYC Marathon? Vad skrev de om loppet när de hade gått i mål?

Anders Szalkai 2:28:32
Kajsa Bergqvist 3:56:57
Andreas Odén 4:31:40

Claes Åkeson 2:57:36
Jojje Karlsson 2:56:20
Kenneth Gysing 3:15:06

Sofia Hedström 3:41:14
Lennart 3:31:06
Klas Kronaas 3:15:41
Patrik Yderberg (VD för Springtime Travel) 3:48:33
Flera av de ovanstående klarade sina målsättningar och gjorde fantastiskt fina prestationer. Ikväll ska jag försöka se sista avsnittet av Sverige springer innan det försvinner från TV4 Play (jag kunde inte se det när min dator hade amerikansk IP-adress). Tipsa gärna om andra redogörelser av loppet! Min egen dröjer någon dag till...

2 kommentarer:

  1. Hej Morgan!
    Roligt att jag nämndes tillsammans med så fina namn :-).

    Synd att vi inte träffades! Det får bli vid något annat lopp.

    MVH

    SvaraRadera
  2. Ditt namn och din prestation platsar fint i det övriga sällskapet.

    Jag trodde nog att vi skulle ses i New York. Men jag är ju lite blyg och hemlig av mig – och du var ju mest på hotellet läste jag. Men vi ses helt säkert på något kommande evenemang!

    SvaraRadera