tisdag 22 mars 2011

The Long Walk

För tio år sedan hade jag nog utan vidare kunnat få för mig att använda en sommarnatt till att gå i en och samma riktning tills jag stupade. På den tiden hände det ibland att jag gick från stan hem till Husby istället för att ta nattbussen, en frisk promenad på två och en halv timme.

Idag är det 100 dagar till Fotrally, gångtävlingen vars upplägg påminner lite om Maratonmarschen – fast med undantaget att man inte deltar med livet som insats. Förra året var jag otroligt nyfiken arrangemanget, men dagens påminnelse att anmäla sig för deltagande lockade inte alls.

Att gå långt känns dock fortfarande intressant. Jag tänker till exempel på Sörmlandsleden och andra vandringsleder i Sverige, fast självklart uppdelade i kortare dagsetapper. Långa vandringar kommer förmodligen att bli nästa sak att snöa in på, när jag inte kommer längre med löpningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar