fredag 27 maj 2011

Vidskeplighet eller mental uppladdning

Igår sprang jag tre varv på den rödmarkerade slingan på gränsen mellan Gubbängen och Tallkrogen. Jag gjorde samma sak ett par torsdagar förra våren inför ett par väldigt lyckade lopp, så det var svårt att låta bli. Första varvet i lagom tempo, sedan lite snabbare för varje varv. Drygt fyra komma två kilometer, men jag vill inte fundera så mycket över vad mina tider blir om man multiplicerar med tio, eller ens kolla vad jag hade för varvtider förra våren.

Efter jobbet åkte jag till Östermalms IP för att hämta startlappen. På väg hem därifrån skrev jag vad jag tyckte om tillställning i en kommentar hos Lennart, men jag ska också erkänna att jag trots allt handlade för 1820 kronor. Kan någon komma med en kvalificerad gissning på vad det blev?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar