fredag 9 september 2011

Nervöst inför Kistaloppet

Igår skulle jag hämta min startlapp till Kistaloppet på Runner's Store, men innan jag hunnit dit nåddes jag av ett mejl från arrangören med beskedet att min lapp inte skulle vara där. Tråkigt, eftersom jag inte har möjlighet att hämta lappen i Kista idag och nu har ytterligare ett moment på lördag innan startskottet går. Men jag är glad att jag fick beskedet innan jag hann till butiken och därmed slapp att bli irriterad över strul och onödig omväg.

Arrangörerna av Kistaloppet verkar väldigt angelägna att ta hand om och kommunicera med loppets anmälda deltagare, ofta med ett personligt tilltal. Det är kanske en av anledningarna till att jag anmält mig i år igen. Den främsta anledningen är förstås att jag vill springa under 40 minuter igen. Det känns som att det kommer att bli svårt, och jag är lite nervös.

Armbandet som dagligen påminner mig om Kistaloppet.

Jag hoppas på draghjälp från några träningsbekanta, men jag är lite osäker på vilka som kommer till start. Ge besked i kommentarsfältet så jag vet vem jag ska kolla efter när jag hämtar min startlapp i Kista Science Tower imorgon!

2 kommentarer:

  1. Jag kommer vara där och ska försöka springa sub 40. Om det går vet jag inte, men jag ska försöka. Jag kommer att springa så länge det håller :-).

    Vi kan ringa varandra imorgon vid 13-tiden och stämma av vart vi är.

    MVH

    SvaraRadera
  2. Bra Lennart, vi hjälper varandra fram! Hörs på plats.

    SvaraRadera