torsdag 1 september 2011

Nyöppnad Nike-butik i Kungens kurva

Ny månad och en ny butik bara några steg från mitt kontor. Nike Factory Store i Heron City öppnade dörrarna för första gången idag klockan 10. Jag hängde på låset i hopp om något lockande öppningserbjudande. Jag var inte först in i butiken, men den förste att checka in på Facebook-platsen.


Löparkläderna för herrar fanns precis innanför dörren. Och sedan... Ja, sedan var det inte så mycket mer. Inget som lockade mig. Efter att ha kollat lite på prislapparna letade jag upp skoavdelningen längst in i butiken och pratade (engelska) med en speciellt influgen (?) och entusiastisk Nike-kille. Det kändes som att shoppa utomlands.

Butikskillen rekommenderade (och bar själv) ett par LunarElite (tror jag det var — mitt minne sviktar och mina mobilbilder från butiken försvann spårlöst i Facebook-appen). 915 kronor är väl okej om man ska köpa skor i Sverige, men de hade inget löpband för utprovning i butiken. Jag tackade för mig och återvände till mitt kontor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar