onsdag 21 december 2011

Mina lopp 2012 (386 dagar)

Det är inte långt kvar till 2012. Flera lopp höjer anmälningsavgiften vid årsskiftet, så det finns anledning att fundera lite med kalendern och betalkortet nära till hands.

Det här är mina planerade lopp 2012:

28 april
Sentrumsløpet i Oslo är traditionsenligt årets första tiokilometerslopp. 2004 var det också mitt första utländska lopp, och det har därför en speciell plats i mitt snabbtickande löparhjärta. T-tröja och billigare innan nyår!

2 juni
Stockholm Marathon är en självklarhet i min kalender. Det är förmodligen mitt bästa praktiska exempel på att en gång är ingen gång, men två gånger en vana. Jag är anmäld för att springa för nionde gången i rad.

14 juli
Jubileumsmarathon blir det nya inslaget nästa år. Startplatsen köptes i paket med Stockholm Marathon. Jag har numera som vana att springa två maratonlopp om året, men fixar jag två maror med bara sex veckor emellan?

18 augusti
Midnattsloppet krockar med Vasastafetten nästa år. Inget ska kunna hindra mig från att springa Midnattsloppet för tionde året i rad! Jag är anmäld till startgrupp 1B (tänkta sub 40-löpare) och har fått startnummer 404.

8 september
10 kilometer — men blir det i form av Kistaloppet eller Sicklaloppet? Kistaloppet brukar alltid ha något kul att locka med, men Sicklaloppet har valt samma datum nästa år och är bara en kort uppvärmingsjogg hemifrån.

29 september
Lidingöloppet springer jag vartannat år sedan 2006, så till hösten är det dags igen. Det här är det lopp där jag hoppas förbättra mig mest nästa år. Ge bort en startplats i julklapp med hjälp av presentkort här!

7 oktober
Hellasloppet sprang jag för första gången i år. Eftersom jag räknar det som hemmaplan så kommer jag troligen att springa igen till hösten. Det är inget lopp för att nå personbästa på milen, men det är en naturskön bana!

Sju lopp på ett år är inte mycket i min värld, men det är inte omöjligt att det blir fler. Det har hänt några gånger att jag spontananmält mig till lopp. Jag sneglar också på en del lopp utomlands, inte minst halvmaran i Barcelona som jag sprang förra året. Det är bra med en ursäkt för att få ta semester!

8 kommentarer:

  1. Du brukar springa något lopp per år utomlands. Inget utomlands nästa år? Ja, förutom Sentrumsløpet då....

    MVH

    SvaraRadera
  2. Halvmarorna lyser dessutom med sin frånvaro...

    SvaraRadera
  3. Kungsholmen runt som halvmara?
    Fin tävlingskalender. Jag ser fram emot att heja på dig på Stockholmsmaran och springa tillsammans på Jubileumsdito.

    SvaraRadera
  4. Jag kan tänka mig Kungsholmen, men jag reser hellre söderut för en halvmara.

    SvaraRadera
  5. Nu ser jag att de nämner Barcelona. Stod det så förut också :-).

    SvaraRadera
  6. Det stod där från början. I mitt huvud står det överst på listan.

    SvaraRadera
  7. Sprang Oslo maraton förra året riktigt bra mara faktiskt kul med något nytt

    SvaraRadera
  8. Just nu känns mitt maratonschema fulltecknat, men det finns alltid plats för kortare lopp. Kul att höra positivt om Oslo!

    SvaraRadera