lördag 14 januari 2012

Kaffe och en god gärning (362 dagar)

Om man springer i mina trakter idag så finns möjligheten att bli bjuden på kaffe utan att behöva lämna spåret. Det är grannarna på K22 som dukat upp för att informera om planerna på att bygga hus där motionsspåret går idag, precis i entrén till Nackareservatet.

Namninsamling på platsen för de planerade bostadsrätterna.

Förutom kaffe kan man få lite information om det planerade bygget och några tunga argument till varför det inte är en så god idé att genomföra det. De hus man tänkt uppföra på platsen är inte anpassade efter området, mängder med berg måste sprängas bort och byggnadernas placering och utformning innebär en ordentlig försämring av tillgänglighet och nyttjande av området för de som bor och regelbundet vistas där.

Mer om planerna finns att läsa på Stockholms stads hemsida. Jag vill uppmana alla som skulle påverkas negativt av detta att lämna synpunkter innan samrådstiden går ut 19 januari.

Jag är väldig glad över min bostads plats på kartan sedan jag flyttade hit i somras. Drygt 11 år i bostadskön kändes då väl investerade. Tyvärr kommer jag inte att kunna bo kvar om de ska spränga bort bergsknallarna på andra sidan gatan, men det är bara ett litet skäl av många till att jag protesterar mot byggplanerna.

Ses vi i spåret idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar