onsdag 25 januari 2012

Sju kilometer utan skidor (351 dagar)

Med understället fryser man inte medan väntar på att få kontakt med satelliterna. Sedan var det kanske inte nödvändigt att ha ett extra lager under tightsen idag, även om det funkade bra under en långärmad funktionströja. För att inte riskera att bli för varm nöjde jag mig med mössa, men det tog inte lång tid innan jag saknade buffen runt öronen.

Underlaget är bra nu. Jag lyckades hålla femminuterstempo runt Björkhagsspåret och Hellasgårdens elljusspår. Visst fanns det skidspår, men ändå tillräckligt med utrymme för att kunna samsas.

Tillbaka vid K22 tog jag en liten extra sväng för att komma upp i sju kilometer. Efteråt kände jag mig otroligt upprymd och pigg, men nu är jag så trött, så trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar