fredag 17 februari 2012

Vardagskväll (328 dagar)

Jag försöker gå lite tidigare från jobbet, medan det fortfarande finns krafter kvar. Sedan lider jag av den långa restiden.

Idag skulle jag handla på vägen hem. Jag valde att göra det i samband med första bytet. Det är dock idiotiskt att handla precis när alla andra gör det, så jag avbröt och bestämde mig för att handla där hemma för att inte slösa bort mer tid. Egentligen borde jag köpt med mig färdig mat, för det är tid jag har ont om, inte pengar.

Väl hemma har det gått två timmar sedan jag lämnade jobbet. Alla krafter är slut. Det enda som känns värt något är att säcka ihop i soffan. Sedan, när timmen är sen, skriver jag ett surt inlägg på bloggen.

Men nu är det helg och helt nya möjligheter öppnar sig! Lite mer dagsljus, förmodligen lite mer sömn, betydligt mer kraft över till fria aktiviteter. Antingen lördag eller söndag ska jag försöka springa lite längre. Det är synd att det bara är helg en gång per vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar