söndag 25 mars 2012

Långpass på vårfrudagen (291 dagar)

Av en lustig slump blev dagens långpass nästan på sekunden lika långt som förra helgens dryga 106 minuter. Sett till längden blev det dock 1,3 km mer, totalt lite över 19,5 km, kanske mest beroende på att jag inte sprang den tuffa terrängen på Hellas gröna spår den här gången.

Jag gjorde en annan avstickare från Hellas gula spår då jag vek av vid skylten mot Brotorp. Även här har Stockholm stad satt upp sina nya rödvita markeringar, fast utan sträckangivelser. På spårkartan står denna sträcka som ”Anslutning Brotorp - 2 400 m”. Det var precis den typ av skogsspår jag gillar, hela vägen fram till Skogsluffarnas stuga.

Väl vid Brotorp var jag lite osäker på vart jag skulle, så jag följde efter en annan löpare ett tag tills jag kände igen mig vid Djursjukhuset i Bagarmossen där jag återvände in i Nackareservatet. Nu blev det tyvärr till att upprepa sig och ännu en gång springa förbi golfklubben och vidare på Hellas gula spår.

När jag sprang med sällskap på lördagen fanns det inte riktigt utrymme för att inkludera elljusspåret norr om Hellasgården. Idag blev det dock lagom att plussa på detta för att komma upp i närmare två mil. Även här har det kommit upp nya rödvita spårmarkeringar från Stockholm stad. Enligt dessa är spåret 2300 meter, fast utan tydlig start- och slutpunkt.

Efter detta hade jag inga betänkligheter när jag valde närmaste vägen hem. Sedan några kilometer hade jag känt mig både trött och hungrig. Jag var nöjd med mig själv över att jag direkt när jag kommit hem hällde i mig ett stort glas havremjölk med kakao och åt en macka, men det var mindre bra att det dröjde fem timmar till ett större mål mat. Det kom förstås våfflor emellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar