tisdag 26 juni 2012

Anmäld till Lidingöloppet (198 dagar)

Jag har väntat länge med att anmäla mig till Lidingöloppet, trots att jag bestämde mig för att springa för evigheter sedan — jag springer ju vartannat år! Det är nästan som att jag gått och hoppats på att något ska komma i vägen. Eller så är det för att Lidingöloppets seedningssystem verkar så godtyckligt och instruktionerna för hur man anger meriter är så tvetydiga.

Nu har jag i vilket fall anmält mig. Eftersom de skickade ut ett nyhetsbrev idag med information om avgiftshöjning i månadsskiftet (645 kronor blir 695) och att rekordmånga redan är anmälda (23756!) så tyckte jag att det var hög tid. Jag fläskade på med meriter också som visar hur stabilt medioker jag är på längre distanser.


Sedan har jag förstås mina tidigare resultat från Lidingöloppet, där det senaste och bästa av de tre är från 2010. Knappast något som placerar mig i någon av de främre grupperna.

4 kommentarer:

  1. Kul! Hoppas det sporrar till fin sommarträning.

    SvaraRadera
  2. Det är faktiskt långpassen som lockar mest just nu. Och det är ganska mycket backar där jag brukar springa.

    SvaraRadera
  3. Jag är faktiskt också lite sugen, trodde aldrig det! Min maratid räcker till grupp 1B tydligen men samtidigt är jag anmäld och vill satsa på halvmaran två veckor inann och familjens tålamod med att jag sticker iväg och tävlar på helgerna är begränsat så jag kanske sparar LL till nästa säsong.

    SvaraRadera
  4. Jag sneglar lite på halvmaran utan att ha bestämt mig än. Jag gillar loppet, men vill egentligen bara springa om jag är kapabel att göra en riktigt bra tid.

    SvaraRadera