lördag 9 juni 2012

The Run (215 dagar)

På fredagskvällen såg jag två killar knyta avspärrningsband i motionsspåret på andra sidan gatan från där jag bor. Det visade sig att The Run valt att dra sin Stockholmsbana så att löparna skulle passera K22 två gånger.


Det här var inget lopp som lyckades locka mig som deltagare, hemmaplan till trots. För dyrt, bristfällig förhandsinformation och alltför kort tid efter Stockholm Marathon. Men jag kunde tänka mig att stå och kolla när de sprang förbi.

Löparna passerade K22 kort efter start och efter 6 kilometer.

Enhörna-löpare i täten efter 6 kilometer.

Enhörna-löpare först även i damklassen.

Det var inte så många som sprang, men det var långt mellan första och sista löpare. Flera löpare verkade överraskade av de många backarna. Jag kollade nyss resultatlistan, och de båda Enhörna-löparna lyckades behålla sina respektive ledningar hela vägen in i mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar