söndag 8 juli 2012

Den gamla skadan gör sig påmind (186 dagar)

Efter åtskilliga timmars bilkörning den här helgen har jag ont i vänster knä.

Det var i maj 2008 som jag slog vänster knä i marken, närmare bestämt måndagen innan Stockholm Marathon. Knät svullnade upp så att jag inte kunde böja det och jag haltade fortfarande på onsdagen. Jag sprang ändå maran på lördagen — satte till och med nytt personbästa — men efter loppet svullnade knät igen.

Jag haltade nästan hela sommaren innan jag tog tag i problemet och fick diagnos, sjukgymnastik och el-akupunktur. Den molande smärtan fortsatte sedan att dyka upp när jag satt still längre stunder, som när jag gick på bio eller körde bil.

Det har hunnit gå ganska lång tid utan att jag känt den där smärtan. Jag har inte kört så mycket bil heller. Vi får se vad som händer under ett par veckors bilsemester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar