fredag 13 juli 2012

Det var inte bättre förr (181 dagar)

Jag inleder min semester med att springa Jubileumsmarathon. Idag hämtade jag min startlapp, imorgon klockan 13:48 springer jag från Stockholms Stadion till Sollentuna och tillbaka.

Springa ett vanligt maratonlopp eller ungefär som 1912?

För mig är det här ett maratonlopp nästan som vilket maratonlopp som helst. Jag kommer inte att klä ut mig, inte ens med hjälp av den näsduken man fick med startlappen och är tänkt att bäras på huvudet. Min löparvän Tobias, som också ska springa loppet, skrev ”De som gjorde loppet 1912 körde high tech för sin tid. Jag gör detsamma”.

Tygpåse, näsduk och startlapp med jubileumstryck.

Jag funderar till och med på att hoppa över de traditionella säkerhetsnålarna och testa magneter istället, speciella magneter som jag fått skickade till mig från Sportsmagneter i Danmark. Fast det är klart, man ska ju inte testa saker för första gången på tävling, särskilt inte på maratonlopp.

Vem sitter på läktaren imorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar