onsdag 11 juli 2012

Lunchrunda (183 dagar)

På de ett och ett halvt år jag hr jobbat i Kungens kurva har jag nog bara en gång tidigare sprungit en lunchrunda. Anledningen till att det blev en andra gång idag var att min kontorskollega föreslog det. Jag hade förmodligen inte tagit initiativ till det själv.

Jag föreslog att vi skulle springa till de motionsspår som finns bara två kilometer bort, springa ett lämpligt spår och sedan springa tillbaka. Max en mil i lugnt tempo.

Nu råkade vi springa det tre kilometer långa elljusspåret istället för något mer spännande, men det visade sig bli precis lagom eftersom vi kom ut lite sent. Det var lite mindre terräng än vad jag hade väntat mig, lite mer än mitt löpsällskap hade önskat.

Totalt blev det 7,5 kilometer i strax över femminuterstempo. Vi kommer att springa igen, men det blir först efter min semester.

2 kommentarer:

  1. Han hjälper mig att få det att bli av, jag hjälper honom att springa på annan plats än bara gymmet.

    SvaraRadera