fredag 3 augusti 2012

Dåliga dagar (162/161 dagar)

Det som avgör vad som är en dålig dag är inte nödvändigtvis vilka tråkiga saker som inträffar. Det värsta är när man irriterar sig på vad man inte gjorde eller att man kunde ha hanterat situationen på ett annat sätt.

Jag är irriterad över att jag inte tagit mig tid att springa ett par dagar eftersom vi behövt komma iväg tidigt för att resa långt, men sedan ändå inte kommit iväg förrän förmiddagen passerat. Jag tycker samtidigt det är synd att man tillåter sig själv att bli så upprörd över misstag att man låter det påverka även andras humör.

Det är också tråkigt när en text (som förlagan till den här) bara försvinner för att man glömt att trycka på ”spara”. Då är det semestertid som bara är bortkastad och kunde använts till annat.

I övrigt är jag mycket glad över mina semesterveckor. Det är nog sant att det tar tre veckor att varva ned, och då är det skönt att ha ett par veckor kvar — och lite tid över för löpning...

Fyller på tanken en solig dag på autobahn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar