lördag 11 augusti 2012

Uppåt på listan och tummen upp (153 dagar)

Man vet att man har semester när man tycker det är sent att sticka ut och springa vid 17-tiden. I sista stund valde jag ”orienteringsskorna” för att jag tänkte mig terräng och de tre sista av de 20 kontrollerna som Friska Nacka släppte i måndags. Jag höll mig till största del på de MTB-spår som korsar skogen och erbjuder precis lagom mycket terräng för min smak.

Tidigare under dagen promenerade jag mig till två kontroller och gladdes åt mitt avancemang på Topp 100-listan (som dock bara innehåller ett 80-tal namn), men nu på kvällen räcker mina 70 kontroller inte längre till en lika fin placering.

Skärmdump från Friska Nackas app.

Orienteringen var snabbt avklarad, så jag bestämde mig för att lägga till ett varv på Kärrtorpsspåret. Trots att det nu var handlade om riktig löpning var tempot fortsatt lågt. Steg som närmade sig bakifrån fick upp mig femminuterstempo, vilket jag höll fast vid den sista kilometern.

Nästan hemma mötte jag en annan löpare som förekom mig med att hälsa. Han log lite försiktigt och gjorde tumme upp. Jag log stort och gav tumme upp tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar