söndag 29 december 2013

308: Fyra veckor hit, fem veckor dit

Idag är det fyra veckor sedan jag bröt lilltån och fick åka till akuten för att få tån dragen till rätt läge. Jag hade ett kardborreband runt de två minsta tårna i två veckor, slutade halta strax efter det och har i viss utsträckning också följt rekommendationen att gå i hårda skor.

Helt återställd är jag ju inte, men jag kan ta på mig skor utan problem och gå långa hundpromenader. Igår hjälpte jag till och med en vän att flytta, vilket var den första fysiska ansträngningen på väldigt länge.

De fyra veckorna av läkning tar alltså slut helt lagom för att jag ska kunna springa in i det nya året. Sedan är det inte heller mer än fem veckor kvar till att jag har nästan all tid i världen att springa. Det kan bli ett mycket gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar