måndag 16 december 2013

321: Att räkna med 400

För drygt 50 månader sedan började jag räkna ner till att jag skulle springa mitt andra New York City Marathon precis 400 dagar senare. Det blev en löparblogg med dagliga inlägg av varierande kvalitet, ganska sällan om faktisk löpning. Efter loppet och några sammanfattande inlägg slutade jag skriva.

Så småningom kom tankarna på att räkna ner från 400 igen. Jag funderade på Boston och London, eller kanske silvermedalj i Lidingöloppet. Innan jag hann bestämma mig för ”Morgan sub 40” hade jag också råkat hitta en del andra sammanträffanden. Till exempel räknade jag med att stanna på min förra arbetsplats totalt 400 arbetsdagar. Jag tror det blev 404 på plats. Min nuvarande befattning sträcker sig också över 400 dagar om jag räknar fram till avtalets utgångsdatum vid årsskiftet.

Det här är tredje gången jag räknar ner. Upplägget är precis detsamma som första gången med New York City Marathon vid slutet av nedräkningen, men eftersom fokus ligger på jobbet ett tag till så blir det inte dagliga inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar