torsdag 5 juni 2014

150: Snabb återhämtning, men skadad?

Efter tre vilodagar – nästan fyra eftersom det var onsdag kväll – gav jag mig ut på en första löptur sedan Stockholm Marathon i lördags.

Jag bestämde mig för att inte kolla på klockan, bara springa i en takt som kändes bra. Snart nog öste jag på ganska ordentligt, vilket mest märktes på andningen. I kroppen kändes det inte särskilt mycket alls, förutom lite i höger ljumske.

En kilometer, två kilometer, nästan tre hann jag springa innan det plötsligt gjorde mycket ont i höger ljumske. Jag var beredd att stanna tvärt, men det var inte värre än att jag fortsatte jogga väldigt lugnt. Jag fullföljde rundan, ett par kilometer till, i lugnt tempo. Smärtan växlade mellan liten och måttlig, jag tenderade att halta lite.

Idag har jag fortfarande och konstant lite ont. Vid ett tillfälle när jag reste mig från sittande gjorde det mycket ont. Det blir till att ta det lugnt ett litet tag och hoppas att det går över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar