torsdag 30 april 2015

#46: Årets planerade lopp

Jag har bara åtta lopp planerade i år. Jag skriver ”bara”, för jag har sprungit mer än hundra lopp sedan 2003 och har troligen snittat mer än tio lopp per år. Loppen har för mig varit ett sätt att säkra att jag springer regelbundet, men för många lopp riskerar samtidigt att medföra för långa träningsuppehåll. Som skräckexempel anger jag gärna hösten 2013, då jag sprang Sicklaloppet, Berlin Marathon och Chicago Marathon under en period av tre veckor utan att springa något däremellan.

Årets åtta lopp är – som ni kan se till höger här på sidan – som vanligt en blandning av lokalt och globalt. I år är det en kraftig övervikt på lokalt, eftersom jag valt att springa de fyra loppen i Nacka-touren. Tre av de återstående loppen är lopp som jag springer varje år, utan undantag – Midnattsloppet, Sentrumsløpet och Stockholm Marathon. Som avslutning återstår Berlin Marathon, juvelen i årets krona. Det är först efter Berlin som jag kan tänka mig att lägga till ett lopp eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar