torsdag 20 augusti 2015

#159: Stafetterna – hela listan!

Det fanns två skäl till att jag inte nappade på erbjudandet att springa Bellmanstafetten ikväll. För det första hade vi planer på att åka ut i skärgården (vilket vi sedan ändå inte gjorde) och för det andra är jag fortfarande ganska mör i benen sedan Midnattsloppet.

Som jag tidigare skrev så ser det ut som om jag bryter min streak sedan 2007 att varje år delta i någon stafett. Mitt första deltagande i Bellmanstafetten var dock redan 2003, då jag faktiskt sprang dubbelt – förstasträckan för ett lag och andrasträckan för ett annat. Om vi räknar evenemang så är antalet 10. Här är hela listan:
Bellmanstafetten 2003, 2007-2008
Vasastafetten 2008-2011
Medieruset 2012
Huvudstadsstafetten 2013
Jättelångt 2014
Som extra kuriosa kan jag nämna att jag vid mina två senaste stafetter har sprungit fel. På Huvudstadsstafetten 2013 sprang jag fel redan inne på Stadion direkt efter växling, och vid Jättelångt 2014 sprang jag så mycket som två kilometer extra. Den senare händelsen har jag svårt att förlika mig med eftersom jag annars hade haft den näst snabbaste tiden på sistasträckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar