onsdag 26 juli 2017

#336: Sent kryper löparen till cykeln

För tjugo år sedan cyklade jag fortfarande. Jag cyklade till och från skolan, för att handla, till och från vänner eller bara tillsammans med vänner utan något speciellt mål. När jag flyttade till Stockholm slutade jag cykla.

Jag har fortfarande cykel – till och med två – men det har mest handlat om att ta upp plats i olika cykelförråd på några olika adresser och förflyttning mellan dessa med några års mellanrum.

Nu tycker jag att det är tid att börja cykla igen. Jag kan inte springa till och från jobbet varje dag, och jag vill inte vara helt utlämnad till kollektivtrafiken. Min löpvagn kan också vara en cykelvagn, vilket känns som en spännande möjlighet framöver. Och så var det det där med alternativ träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar